Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Tijd voor vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Elsa

16 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Geen spijt. Dat kan ik met volle enthousiasme zeggen. Thailand is fantastisch! Na 3 vluchten stond ik dan eindelijk in Phuket. Tijdens de laatste vlucht heb ik mezelf naast het raam gezet. Ik had even schijt aan alles om me heen. Mijn seat zat namelijk aan de binnenkant. Ze moeten maar zeggen als ze graag bij het raam willen zitten. Maar zo kon ik dus lekker naar buiten kijken. Aan het einde van de vlucht merkte ik op dat het meisje graag foto’s wilde maken van het eiland en raakte met ze aan de praat. Meteen een schuldgevoel over me heen. Dit scheen hun eerste vlucht ever te zijn. Achurm, eerste vlucht en niet eens in staat foto’s te maken. Hopelijk heb ik het een beetje goed gemaakt. Heb met haar telefoon duizenden foto’s van het eiland gemaakt en zoals ze graag wilden sta ik met ze op de foto en hebben ze hun Engels kunnen aanscherpen. Ze hebben de foto’s naar me toegestuurd, maar helaas kan ik ze niet openen. Haha lekker dan.

Natuurlijk werd ik al meteen afgezet op het vliegveld. Dure tours, dure taxi.. Tja ik heb zelfs lopen afdingen op het vliegveld, maar het bleek uiteindelijk alsnog te duur. Daarbij heb ik bij het eerste beste tentje ook nog een te dure ladyboy show gekocht. Maar ach, wat doe je er aan. Ik heb nu, na 5 dagen wel door hoe het in z’n werk gaat. Mij naaien ze niet meer. Maar het was het allemaal waard!

Het hotel was top in orde. Het staat ergens in het midden van de suburb Karan. Een rustig plaatsje in de buurt van Patong. Vanuit daar ben ik met de boot naar Kho phi phi en de james bond eilanden gegaan. Twee hele verschillende tours maar allebei ontzettend speciaal. Voor het eerst gesnorkeld in helder blauw water. Ik heb mijn flippers maar in de boot laten liggen. Ik heb namelijk niet het idee dat die mij niet gaan helpen vooruit te komen. Daarbij ben ik gaan kayaken, waarin ik door eerdere ervaring, toch wel bekend mee ben. Ik heb mijn claustrofobie aan de kant geschoven voor een angstaanjagende grottenavontuur. Allemaal super vet! En daarbij heb ik ontzettend leuke en hilarische mensen leren kennen.

Thailand blijkt toch niet zo safe als dat ik dacht.. Niets aan te merken aan thaise mensen. Deze mensen zijn de eerlijkste mensen die ik ooit heb leren kennen. Maar blijkbaar zit de maffia achter de toeristen aan. Na een gesprek met een Kiwi koppel is de angst wel even opgewekt. Zij zijn namelijk op het randje van de maffia kunnen ontglippen. Ik ben benieuwd of die nog ooit veilig terug komen..

Maar ik leef nog! & dat zetten we nog wel even voort. Sinds gister ben ik in Bangkok. & moet eerlijk zeggen: tot nu toe vind ik er geen zak aan! Te veel mensen die op mijn lip zitten, te massaal, te trekkend, te veel, te groot en tempels. Ja tempels zijn leuk maar als dat het enige is.. Daar heb ik namelijk deze hele dag aanbesteed. Ik zie, hoor, ruik en voel niet anders meer.
Mijn hotel is zoals gewend weer helemaal top. We zullen zien hoe het verder gaat.

It’s my Journey, my adventure and my new connections! =)

  • 16 Juni 2014 - 20:37

    Daphne:

    Lieve els,
    Wat een top verhaaltje weer. Klinkt als een mooie thailand ervaring. Tot snel, maar geniet er nog even van. Dikke x

  • 17 Juni 2014 - 21:31

    Adie:

    Ha Elsa,

    Ik had je verhaal vanavond helemaal van je zelf gehoord,want gelezen had ik dit nog niet.
    Super vet je weer te hebben gezien,en wat een reactie bij thuis komst na het zien van al die rare gezichten allemaal!!
    We hopen dat je de komende tijd lekker van het puur Nederlandse gaat genieten,en je weet hopelijk nog de weg naar het Hapse land!! Altijd welkom natuurlijk!! En we zien je graag.
    Veel liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 9663

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: