Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Elsa

19 Juli 2013 | Australië, Byron Bay

Ik wil emigreren. Waar naar toe? Naar mijn stadje: Byron Bay. De mensen daar zijn Lui, doen alles rustig aan en genieten. Precies zoals ik mijn leven t liefst inplan. Het strand is waanzinnig en de bergen zijn erg mooi. En daarbij mijn favoriete kledingwinkels en veel kunst te zien. Foto’s maken is verboden in de winkels dus helaas ben ik de enige die hiervan kon genieten. De afgelopen drie dagen heb erg genoten van de introductie in Byron Bay. We sliepen met een grote groep studenten in hostel Backpackers Inn en deelde mijn kamer met 2 gezellige dames uit Denemarken en Engeland & een jongen (zij niet zoveel, had vooral veel hangovers).

De eerste kangaroos en koala’s zijn gespot. Heerlijke dieren. Koala’s kon je vast houden voor 25 dollar. Allemaal heel leuk en aardig maar dan kijk ik liever toe hoe ze zich dronken eten en daarna 20 uur nestelen om hun roes uit te slapen.

Hoewel ik ontzettend bang ben voor vissen ben ik toch met de kayak de zee in gegaan. De eerste golf had me meteen beet en natuurlijk kiepte ik om. Oh vandaar die helm. Maar na de golven gepasseerd waren ging het al een stuk beter. Op zoek naar dolfijnen, walvissen, schildpadden en haaien. Helaas niet gevonden dus volgende keer is gratis. De instructeur vroeg mij om verder de zee in te gaan om de diertjes alsnog te gaan zoeken. Met angst in m’n schoenen ben in zijn kayak gesprongen. Geen dieren tegengekomen maar er kwam een grote golf op ons af. TURN AND PEDDEL HARDER. Klinkt heel makkelijk maar de paniek barste los. Terwijl ik als een speer aan het peddelen was deed ik een poging om achter me te kijken. Achter, naast, boven, onder me, alles was omcirkelt door water. Joow lean back and chill. Die adrenaline kick heb ik toch wel gevoelt op dat moment. Het was echt fantastisch om dat mee te maken. Op het eind hebben we nog wat kleinere golven gevangen dichtbij het strand. Helaas bleef er maar een klein groepje over want het andere deel had de hele zee op verteerde subwaybroodjes getrakteerd.

Vandaag ben ik de winkeltjes in geweest. Heb me gelukkig kunnen inhouden want wil mijn geld graag besparen voor andere tours. Vanmiddag mijn eerste surflessen gehad. Had er weinig zin in door de moeheid maar heb me ertoe kunnen dwingen. Het was uiteindelijk erg leuk. Heb mijn voetjes een aantal keer op het surfboard kunnen houden zodat ik staand over het water heen surfte.

De muziek tot nu toe hier in de clubs vind ik maar niks. Een en al house en popmuziek. Overal het zelfde en elk uur hetzelfde cd’tje.
Beergarden in Surfers Paradise heeft op zaterdagavond coverbandjes dus dat vind ik leuk.
& in de stad Brisbane schijnt het erg leuk te zijn. Morgen ga ik sowieso richting Brisbane voor de Amazing Race. Brisbane ontdekken en veel entertainment.

Heb ook al ontzettend veel mensen leren kennen hier. De twee dames waarmee ik een kamer deelde studeren in Brisbane en heb er veel lol mee gehad. Ik spreek vaak af met wat mensen uit Finland, Oostenrijk en Mexico. Ook dat meisje uit Nederland zie ik nog vaak. Buiten school heb ik wat mensen leren kennen uit Brazilië en Frankrijk. En natuurlijk mijn huisgenoten uit New Zeeland, Chili, Fiji, Tasmanië en China. Er komt ook nog een koppel uit Frankrijk hier wonen. Heerlijk al die culturen.

Ik heb toch besloten hier te blijven wonen. Het is de beste locatie met een goedkoop prijskaartje en daarbij wordt het hier wel steeds gezelliger. Een hoop mensen die hier over de vloer komen.

Werk vinden is hier erg moeilijk in de winter. Iedereen is op zoek naar een baan en ik ga dagelijks langs winkels om te vragen of ze iets hebben. Helaas is het me nog niet gelukt. Heb het geld hard nodig want we hebben een ontzettend toffe reis gezien richting Fraser Island, White Sundays, Cairns & Barrier Reef voor 10 dagen in spring break. 1200 dollar, na veel onderzoek gedaan te hebben blijkt het een mooi koopje.

& als afsluiter: Ik heb een aantal foto’s gemaakt en komen deze week een keer online. Internet is een en al ellende hier.

Het was een super week!

Kusjes uit down under

‘Living the dream’

  • 19 Juli 2013 - 18:32

    Jet En Roel:

    Klinkt als een paradijsje! Geniet ervan!

  • 19 Juli 2013 - 23:54

    Tammy:

    Wat een heerlijk verhaal Elsje!
    K kan t me allemaal inbeelden! Helaas blijft t daar dan ook bij ;) ( t word idd tijd voor fotos ) Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Keep up the good work enehh zoals je zegt: live youre dreaaam!!
    Kusjes!!!

  • 20 Juli 2013 - 13:03

    Malon:

    Goed bezig elsje! Leuk om te lezen :)
    Ik wacht op je volgende verhaal en foto's!
    Liefs Malon

  • 20 Juli 2013 - 17:03

    José:

    fijn om te weten dat het je goed gaat, ik ben jaloers, hoop dat ik j in november kan bezoeken en dan kan zien hoe geweldig jij het hebt. Succes en geniet. Liefs mams

  • 20 Juli 2013 - 23:42

    Marcha:


    Els, wat schrijf je toch leuk! Misschien moet je daarin iets gaan doen, want krijg bijna het idee dat ik er bij ben geweest ;) vind fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, ga vooral met deze instelling door! Ik kijk uit naar je volgende verhaal :)

    Liefssss xxxx marcha

  • 21 Juli 2013 - 09:56

    Hans:

    Hallo Elsa,

    Je hebt je draai al gevonden. Veel contacten zijn door jou al gelegd.
    Had ook niet anders verwacht.
    Wat is het toch jammer dat een tekort aan geld altijd voor beperkingen zorgt.
    Nu je in een land bent waar ontzettend veel te zien is.
    Zorg maar dat je snel een baan vind, zodat je de plaatsen die je wil bezoeken, ook in werkelijkheid kunt bezoeken. Wij wensen jou nog een mooie en leerzame tijd in Australié en voor komende donderdag een fijne verjaardag. (fluisterde Rina even in mijn oor).
    Groetjes,

    Rina en Hans

  • 22 Juli 2013 - 20:18

    Peter Coby Svenja:

    Hallo Elsa,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Leuke foto's van die koalabeertjes.
    Nu maar hopen dat je een baantje kunt vinden,dan heb je iets meer om te besteden.
    Want er is natuurlijk genoeg te beleven.
    Mail volgende keer je adres even mee?
    Alvast hartelijk gefeliciterd met je verjaardag, drink er maar eentje op met je huisgenoten.

    Liefs Peter Coby Svenja

  • 23 Juli 2013 - 04:15

    Bart Slangen:

    Tof dat je het zo goed af gaat!
    Geniet ervan, en ben je ervan bewust dat je bevoorrecht bent deze reis te mogen maken. Niet iedereen heeft de mogelijkheid dus dat is best bijzonder.

    Ik blijf je volgen!

    xx

    Bart

  • 25 Juli 2013 - 20:33

    Gerry:

    Hallo Elsa,

    Van harte gefeliciteerd, drink er een paar op. Wij doen dat hier ook wel, warm genoeg.

    We genieten van je verhalen en de foto's erg mooi daar.

    Nog veel leuke dagen en tot de volgende keer.

    groeten,

    Lambert en Gerry

  • 25 Juli 2013 - 23:02

    Adie:

    Hallo jarige job!!!

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!Wat een geweldige ervaring al na zo'n korte tijd.
    Geweldig mooi om te lezen, het is af en toe wel een erg spannend avontuur, maar gelukkig komt het toch weer allemaal op z'n pootjes terecht.
    Je verjaardag zal ook daar zeker worden gevierd,je hebt al heel wat gezelligheid om je heen gebouwd,dus ook dat komt zeker goed.
    Wat jammer dat een baan zoeken niet meevalt,maar gelukkig heb je toch besloten om op dit stekkie te blijven wonen.De prijs speelt zeker een rol,en de mensen om je heen leer je vanzelf wat beter kennen.
    Nu nog een baantje en dan word het helemaal toppie!!!
    Wij wensen je een super tijd met de hoop snel een baantje te vinden om de toffe reis te kunnen gaan maken.
    Elsa het gaat je goed succes gewenst met alles!! en we horen weer graag van je!! (we missen je wel hoor!!!)

    veel lieve groeten van ons allemaal xxxxxxxx

  • 26 Juli 2013 - 07:50

    Ria:

    Elsa alsnog van hartye gefeliciteerd net je verjaardag je zult het wel gezellig hebben gehad.
    Ik lees wel dat je je draai daar gevonden hebt en hoop dat je gauw een baantje vind. Ik volg je reisverslagen met plezier. Verder wens ik je veel succes.

    groetjes vanuit Ravenstein

  • 02 Augustus 2013 - 20:02

    Wilhelmien:

    Hallo Elsa,


    Wij zijn weer terug van onze vakantie en hebben nu even de tijd genomen om jouw reisverslag te lezen.
    Elsa wat heb jij in die korte tijd al veel gezien en gedaan, geweldig.
    Je hebt een prachtig en duidelijk reisverslag geschreven. Wij hebben het met heel veel plezier gelezen.
    Wij hopen voor je dat je vlug een baantje vindt.
    Elsa hoe is het met je studie? of heb je nog steeds vakantie?

    Lieve groeten uit Vianen,

    Gerard en Wilhelmien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 9683

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: