vandaag is al gek genoeg - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu vandaag is al gek genoeg - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

vandaag is al gek genoeg

Door: Elsa Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Elsa

23 April 2014 | Australië, Surfers Paradise

Het blijven op een bepaalde plek geeft vaak het veiligste gevoel. Maar voor sommige is dat een soort angst voor een al uitgestippelde toekomst. Reizigers willen vaak niet weten hoe hun toekomst eruit ziet, ook al is het op sommige momenten fijn om te weten waar je aan toe bent. Het geeft elke dag een stukje angst, vrijheid en ontdekking als je links gaat wanneer merendeel voor rechts kiest. Dat zijn voor mij de drie ‘most exiting’ gevoelens die opkomen tijdens nieuwe avonturen.

Leven op een andere locatie met andere culturen, gewoontes, mensen en een andere taal verdraait je eigen persoonlijkheid erg snel zonder het zelf door te hebben. Misschien is dat ook de reden om juist voor links te kiezen. Het kan enorm verfrissend zijn om zonder bagage van het verleden verder te gaan. Je zult je realiseren dat de locatie meer invloed heeft dan dat je werkelijk denkt. Natuurlijk brengt de verandering ook moeilijke situaties met zich mee. Je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn en er zullen altijd momenten zijn waarop je dingen en personen mist en je je afvraagt hoe het zou zijn als je toch de afslag naar rechts had genomen.

Ook ik heb mijn ups en downs gehad. Een 5 maanden Uitwisselingervaring werd langzamerhand verlengd naar anderhalf jaar. Ik ben er als het ware stilletjes ‘ingetrapt’. Pas toen het besef kwam dat ik mijn leven aan het vooruit plannen was werd het allemaal toch wel een beetje eng. Maar waarom zou ik plannen? Beter plan ik wat ik vandaag ga doen voordat ik ga nadenken over volgend jaar. Dat is namelijk al gek genoeg en geeft een stuk minder stress. En daarbij ben ik op dit moment ontzettend happy en heb ik een aantal fantastische en spannende maanden voor de boeg.

Tijd om weer te pakken! Een vakantieplek is voor toeristen. Surfers Paradise is daar een typisch voorbeeld voor. 30 graden, promotiemeisjes, Beach en om de 10 meter een nieuw torenhoog hotel. Erg leuk maar geen business te vinden met uitsluiting van toerisme. Zoals al een tijdje op mijn planning stond kom ik eerst van de zomer naar Nederland. Ik kan jullie geen datum doorgeven in verband met wachtlijsten voor mijn vlucht. Ik sta op de wachtlijst ergens tussen 18 en 28 juni en bedacht dat het wel leuk zou zijn om die wachttijd uit te zitten in Thailand. Dus zover ik weet ga ik rond 11 juni richting Thailand. Hier heb ik uiteraard onwijs veel zin in!

Ik heb alles op alles gezet om de beste van de beste stage te vinden. Nog steeds zijn een hoop mensen mij aan het helpen. Een garantie in TV productie heb ik al gekregen. Maar stiekem hoop ik op een nog mooiere stage. We zullen zien. Maar zoals ik al vermelde gaat dit zich niet afspelen in de Gold Coast. Ik verhuis namelijk begin Augustus naar Melbourne. De stad met groots Europese invloed. Voelt het toch nog wel een beetje als thuis dus.

Just to let you know… Mccoy is alweer een tijdje terug waar ik ontzettend blij mee ben, ook heb ik een nieuwe baan bij 7D cinema (Tnx to a friend) en ga lekker genieten van de laatste 2 maanden ‘Vakantiegevoel’ in Gold Coast. En over dat regenseizoen van mijn vorige blog.. die paar regendrupjes heb ik ook wel overleefd.

Cheers xx

  • 23 April 2014 - 11:37

    Marle Hendriks:

    Leuk verslagje elsa! Ik ben blij als ik je in juli weeer zie!
    Geniet nog van je tijd daar :)
    "xxxx je zusje

  • 23 April 2014 - 13:47

    Rosa:

    7D cinema, wiist niet dat dat ook al bestond!?
    Zomer 2014> zoveel zin in!! Knuffeleee

  • 23 April 2014 - 20:56

    Adie:

    Ha die Elsa,

    Super fijn weer iets van je te horen.
    Regelmatig hoor ik via jullie mam hoe het met je gaat.
    Wat fijn dat je vriend Mccoy weer bij je is.
    wat kun je toch snel aan iemand gaan hechten!!
    In een korte tijd hebben jullie elkaar wel echt goed leren kennen.
    En helemaal super dat wij jou in Juli weer gaan zien.
    We zijn erg benieuwd naar je verhalen,en het weer zien en spreken face to face.
    Maar ik hoor wel dat je eerst nog even in Melbourne gaat genieten,en daarna nog in Thailand.
    Elsa geniet van de mooie tijd die er weer op je pad komt.
    En we zien je heel graag terug hier in Nederland.
    Hopelijk zullen we Mccoy hier in Nederland ook een keertje treffen.
    Het allerbeste,veel liefs en een dikke knuffel van ons allemaal!!




  • 25 April 2014 - 19:05

    Mams:

    He meisie, weer een fantastisch verhaal, wat zal ik blij zijn als je weer in ons midden bent, ik tel de dagen af..... dat je weer op de hollandse grond staat en ik je weer in mijn armen kan sluiten. Nu ben je zo ver weg en kunnen we alleen maar kletsen via de computer. maar ben wel blij dat je het naar je zin hebt en eindelijk je stage zal vinden die je graag wil, je hebt het verdiend. Heel veel liefs.... mams

  • 26 April 2014 - 11:56

    Daphne:

    Topwijf! Ben trots op je dat je toch hebt durven plannen ;) en aan het doel te lezen kun je het al erg goed. Een mooie nieuwe uitdaging! Fijn dat je het kikkerlandje toch nog even aankomt. Kunnen wij even genieten van je aanwezigheid. Nice story! Dikke kussss

  • 26 April 2014 - 21:36

    Gerry:

    Hallo Elsa,

    Het was een leuke 1 ste koningsdag vandaag. Even naar "Proost" gekeken en geluisterd.

    Een fijne tijd nog in Australie en geniet zeker van Thailand het is er prachtig zagen we op de foto's van anderen.

    groeten,
    Lambert en Gerry

  • 15 Mei 2014 - 22:29

    Annie Ceelen:

    Hallo Elsa
    Wat een mooi verslag . Leuke verhalen schrijf je. Fijn dat je McCoy weer in je armen kon sluiten.
    Wat fijn dat er veel mensen voor jou een stage adres zoeken .
    Ga lekker genieten van Thailand en dan zien we jou w.s in Juli en dan zullen veel mensen aan je lippen hangen om je verhalen te horen. Ik ben ook heel benieuwd.


    Heel veel groetjes en vast een hele goede vlucht .
    Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 9670

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: