Life as usual - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Life as usual - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Life as usual

Blijf op de hoogte en volg Elsa

04 December 2013 | Australië, Main Beach

2 levens, 2 situaties, 2 levensproblemen. Thuis.. Een plek waar je naar terugkrabbelt als het even tegen zit. Een plek waar je je op je gemakt voelt. Een plek waar de personen je het dierbaarst zijn. Een plek waar je gelukkig bent. Ik ben ver van huis, maar thuis. Gemis als je van huis vertrekt en gemis als je thuis komt. Een situatie van 2 kanten. 1 leven te ver weg weerspiegelt het andere leven. Mijn bakermat bedraagt linksom of rechtsom mijn begin en tevens uiteinde. De kleur van pit zal variëren.

December, Time flies when you’re having fun. Meer verhalen, meer avontuur, hoe meer dat je leert. Uni is finished! Mooie punten en het portfolio is weer aangevuld. Nieuwe missie: THE INTERNSHIP! 2 interviews achter de rug en nu dus afwachten. Ook een casual job is belangrijk op dit moment. Momenteel werk ik in een bakkerij en verkoop broodjes. Zie voor je Elsa chillend op een bankje in het zonnetje broodjes eten. Oja en babysitten tegelijkertijd. Vandaag voelde als boodschappen doen en verstoppertje spelen met de kids. Maar ben stiekem verder aan het zoeken vanwege het lage salaris. Ik heb een interview gehad bij Frozen Yoghurt en hoop daar te beginnen.

Vrijheid staat bij mij hoog in het vaandel. De wereld heeft deze week weer bewezen dat dit zwaar beperkt is. Ik moet zeggen dat ik het nog best luxe heb als Europeaan. Ik krijg spontaan claustrofobie van het idee dat ik alleen mag blijven als ik het land uitga voor 3 uur en 500 dollar betaal. Beangstigend dat mijn ene laatste jaar ingegaan is (Dit betekent niet dat ik die 2 jaar blijf voor diegene die op dit moment met tranen in de ogen naar het beeldscherm aan het kijken zijn, haha just kiddin). Er zijn wel wat mogelijkheden om langer te blijven. Mijn geluk ligt bij mijn, tja hoe gaan we dit uitleggen.. Laten we zeggen dat ik zo lang kan blijven als ik wil als ik bij Mr. Ozzi blijf. Dit zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Maar dan weten jullie bij deze dat liefde hier ook een rol speelt. Mijn babe is deze week namelijk officieel Australiër geworden.

Ik heb toch maar 500 dollar betaald en 2 dagen New zealand heb ik ook overleefd. Couchsurfing is een risico en een groot avontuur. Maar tegelijkertijd ook erg goedkoop en ontzettend leuk. Ik heb dit 2 dagen mogen ervaren. Als Nederlander heb ik genoten van Gratis accommodatie, Gratis eten en gratis activiteiten. Maar belangrijker! Ik heb mijn working holiday visum =)

Ik word ook weer verwend door nieuwe avonturen. Een aantal weken terug ben ik met 2 huisgenoten richting Sydney gereden. 10 uur lang NIETS gezien behalve de weg. In Sydney zijn we bij een goede vriend blijven slapen en wat een plezier hebben we gehad. De foto’s zijn uiteraard weer te zien op mijn Facebook pagina.

Waardoor ik erg verrast ben is het feit dat mijn interesse naar geschiedenis, cultuur en politiek stijgt. Door mijn zwaar ‘hoogbegaafde’ huisgenoten/vrienden krijg ik ontzettend veel mee van de wereld. Neem ‘hoogbegaafd’ niet te letterlijk. Zij hebben veel ervaringen en avonturen meegemaakt door middel van reizen en de verschillende culturen om hun heen. Ik zit er nu dus ook middenin. Ook mijn creativiteit leeft nog. Ik speel graag muziek, film, schrijf en fotografeer.

Ik had jullie graag mijn toekomstige plannen willen meedelen maar die zijn helaas nogal twijfelend. Zou graag zelf ook willen weten wat me te wachten staat, maar zal nog even moeten aankijken.

Cheers

  • 04 December 2013 - 15:58

    Ellen V Keijsteren:

    Hoi Elsa

    leuk om je verslag weer te lezen, zie dat je t nog steeds goed naar je zin hebt. geniet ervan maar ik hoop je toch ook weer een keer in Nederland te zien.
    gr van ons allemaal
    Ellen

  • 04 December 2013 - 22:29

    Adie:

    Hallo Elsa,

    Wat kun jij leuk schrijven, en wat bouw jij een ervaring op!!
    Je hebt het met je studie fantastisch gedaan, gefeliciteerd hiermee.
    Jammer voor ons dat je nog een tijdje weg blijft, maar ook weer fijn om te horen dat je het zo goed naar de zin hebt. en .....een vriendje!! Jaja er kan in een korte tijd veel veranderen.haha
    Leuk hoor!!
    Hopelijk komt het goed met je baan, en heb je weer wat centjes om op verder avontuur te gaan.
    Wij wensen je nog een fijne tijd, en horen graag van je.

    Veel lieve groetjes van ons allemaal xxx

  • 05 December 2013 - 23:21

    Mams:

    He elsje,
    Ja ,ja weer een heel verslag, leuk dat je het zo goed naar je zin hebt, maar denk erom vergeet ons niet hé, haha. Wij kunnen jou niet missen en kijken uit naar juni. We zullen blij zijn jou weer te zien, maar ik ben natuurlijk blij dat het je zo goed gaat. Die ervaring neemt niemand je meer af. Geweldig toch!
    gelukkig spreken we elkaar veel anders hield ik het niet uit dat snap je wel.
    Nu de rest nog van je opleiding en hopelijk kom je je papiertje in juni ophalen omdaarna nog ff te kunnen genieten van australië tot je visum erop zit, je welverdiende diploma waarvoor je nu hard aan het werken bent.
    succes


  • 25 December 2013 - 15:52

    Gerry:

    Goede middag Elsa,

    Fijne kerstdagen vanuit Overloon, van Martien en Twan, Lambert, Gerry, Miranda en Mark.
    We hebben van het kerstdiner genoten.
    We kijken uit naar je volgende verhaal. Een goede tijd daar en de beste wensen voor 2014.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Main Beach

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 9671

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: