Who are the Goldies.. - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Who are the Goldies.. - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Who are the Goldies..

Door: Elsa Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Elsa

04 September 2013 | Australië, Main Beach

How are you? Who cares? It’s none of your business! Een vraag zonder enig nuttig antwoord. Wat deze 3 woorden How, are & You nog betekenen voor mij stelt niet meer zoveel voor. Voor mijn ochtend humeur verdwenen is heb ik ze al aan moeten horen door 8 mensen.

‘what’s wrong with a little friendliness’. Je bedoelt, ‘‘Wat is hier nog vriendelijk aan?’ Ik wed dat 99% niet eens luistert naar het antwoord. Zo deed ik een poging.. ‘My life sucks’. A big smile, draaiden zich om en lieten me zo met een kutleven achter. Hoezo, a little friendliness..

Maar hier blijft het niet bij. Niet alleen wil men weten hoe het met me gaat. How was your day? What have you done? Nog zoiets. Wat willen ze toch van me? Keep it simple. Vraag wat je nodig hebt & vertel wat je wil zeggen.

Een groot voordeel dat je eruit kan halen. Elk moment staat vastgeroest in m’n hoofd. Elke dag deel ik mijn verhalen thuis, op school, bushaltes, supermarkten, restaurants, winkels en zelfs wanneer ik een poging doe om te genieten van rust in m’n hoofd.

Misschien zijn wij Nederlanders iets te direct af en toe. We staan er om bekend maar ben er trots op! Geen eromheen draaierig gelul. Gewoon straight to the point. Een trots komt over me heen als ik voor de duizendste keer mag zeggen dat ik uit Nederland kom.

Niet iedereen begrijpt meteen waar ik vandaan kom. Hier in Australië kom ik uit Amsterdam ofwel ‘Candytown’ voor volwassenen. Alsof je verkondigd dat je uit de hemel bent gevallen en in het zware leven terecht bent gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog meer wiet voorbij zie komen dan dat ik een hele dag spendeer in de Coffeeshop. Zo speciaal voel ik me dus ook niet meer.

Wel voel ik me speciaal door mezelf te zijn. Goldies zijn namelijk fake! Fake haar, wimpers en een hoop plamuur op het gezicht. Het enige wat ze niet kunnen verbergen is hun achterste. Het wordt je bijna in de neus geduwd. Na gebruik van mijn eigenwijze journalistieke eigenschappen blijkt dat de goude man graag met ze mee naar huis gaan maar voor zonsopgang verdwenen zijn.

Wat ik erg interessant vind ik dat op elke Australiër de verhalen af te lezen zijn. Man, vrouw, jong en oud, Iedereen is onder getekend. Daarmee val ik zwaar buiten de boot. Maar heb op dit moment een persoonlijke tattoo artist die voor mij een design aan het ontwerpen is en op m’n kont wil tatoeëren. Ik transformeer hier langzamerhand alsnog in een van hun.

Ik val in herhaling.. Fake, Fake & .. vrouwen met een pleister op hun neus zijn niet van de trap gevallen, hebben geen fights gehad en snuiten ook niet te vaak hun neus. Dit was dus mijn eerste gedachten.. Maar de vrouwen uit GC willen er graag nog faker uit zien dan dat ze al waren. Plastische chirurgie is het beste cadeau voor kerstavond of borstvergroting voor het afstuderen van de basisschool.

Een beetje cultuur overbrengen naar jullie was mijn bedoeling. Het ziet er na uit dat de cultuur hier niet echt mijn ding is. Maar toch kan ik het waarderen. Je went eraan.

Geen grote avonturen dit keer maar die zal ik de volgende keer weer meedelen. There is a lot going on hier in Gold Coast. Ik ben er over aan het denken om nog een half jaarje te blijven. Maar alleen als ik een betaalde stage kan vinden.

Be continued.

Tnx for reading and seeyaall

  • 04 September 2013 - 14:38

    Adie:

    Ha Elsa!!

    Het is zeker de moeite waard om een beetje cultuur op te snuiven vanuit jou ervaringen.
    Erg fijn dat je een goed gevoel erbij hebt om Nederlandse te zijn!! Daar zijn wij weer trots op natuurlijk.
    Het landje is nog niet zo slecht,zoals sommige wel denken!!Haha
    Het is steeds opnieuw weer leuk om je verhalen te mogen lezen, houd dit vooral vol!!
    Hopelijk gaat het nog steeds goed met je studie!!
    Succes met alles, en zie weer uit naar je volgende ervaringen.

    lieve groeten van ons allemaal.

  • 06 September 2013 - 06:22

    Mams:

    Wat en cultuur, zou je moe van worden, maar wel mooi zoals jij dat beschrijft, zie het zo voor me. Lach er maar om en laat het over je heen komen en blijf vooral je zelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Main Beach

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 9680

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: