startschot is gegeven - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu startschot is gegeven - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

startschot is gegeven

Blijf op de hoogte en volg Elsa

03 Juli 2013 | Australië, Main Beach

Helloo,

Hier issie daann...

Vorige week stond ik nog op Schiphol en nu… Australië, Gold Coast, Main Beach, Surfers Paradise, alles wat beter klinkt dan ‘Overloon’. Het was me een weekje wel. De vlucht naar down under was vergelijkbaar met 48 uur in een doos zitten van 1m2. Ellende dus. Slapen is er niet van gekomen tot dat ik eindelijk in het vliegtuig van Taipei richting Brisbane zat. Ik had gelukkig wel reismaatjes gevonden uit het mooie België.

Daar stond k dan. Het leek alsof ik weer voor het eerst naar de basisschool ging. En nu? Waar moet ik heen? Gelukkig is mijn Engelse woordenschat zo groot dat ik de weg naar Gold Coast kon vragen. Mijn huidige huisgenoten zouden me op komen halen, maar ik kwam zoals altijd op mijn gemakje twee uur later aan dan verwacht. Op zoek naar een bus die me naar ‘Tedder Avenue’ kon brengen. Eerst even snel geld pinnen, uh even snel? Na 20 pogingen is t me gelukt. De eerste 50 dollar kwam uit de automaat rollen. De bus richting Sea world, klinkt goed. Instappen dus! Het openbaarvervoer heb ik wel even onderschat. Geen enkele aanwijzing, je moet gewoon op de gok op die stopknop drukken en hopen dat je ergens in de buurt van bestemming uitstapt. Richting Main Beach.. Wonder boven wonder herkende ik het huis door mijn Hero ‘google maps’ en stapte ik recht voor de deur uit. Door alle hectiek heb ik mijn eastback tas in de bus laten liggen. Maar goddank, ik kon mijn tas op gaan halen in ‘Molendinar’. Ga ik ook nooit meer heen. Heb 3 pogingen gedaan om er te komen. Dag 1: 4 uur op zoek met openbaar vervoer: closed. Dag 2: 3 uur op zoek met openbaar vervoer: closed. Dag 3: 3 uur met ov: op tijd op zoek gegaan. Maar ik heb m terug!! Er gaat maar 1 bus daarnaartoe die vanuit ‘nergens’ lijkt te vertrekken. Logisch ook dat deze locatie niet te bereiken is. Dit is het verzamel/slaapbedje is voor alle bussen. In de middle of nowhere dus.
Overigens bepalen de buschauffeurs graag zelf hoe laat ze vertrekken maar ze zijn ontzettend behulpzaam. Ook de mensen in de bus.

Het eerste weekend was alleen maar regen. Helaas heb ik dus het hele weekend binnen gezeten maar heb mijn huisgenoten wel goed leren kennen. Het zijn leuke jongens, maar om er tijdens mijn studie mee in huis te wonen, nee. Voor nu is 't zeker gezellig om hier te blijven. Maar ik ga dus lekker speuren naar een ander huisje. Vanuit hier heb ik alle tijd om dat te doen. Ik zit hier nu wel lekker aan de zee. Morgen ga ik een huisje bezoeken dichtbij de Griffith University. Maandag ben ik voor het eerst op mijn toekomstige universiteit geweest. De campus is ontzettend groot en gezellig. Ik heb mijn studentenkaart en een studenten Go card (travel) al in de pocket.

Vanmiddag ben ik op bezoek geweest bij een Nederlands meisje van de Griffith University. Ze heeft me erg veel geleerd over het leven hier en alle andere handige tips. Dit geeft mij een goed gevoel omdat ik precies weet wat ik kan verwachten en waar ik aan moet denken. Het was erg gezellig!

Het grote nadeel hier in het paradijs is dat geld ‘verdwijnt’. Elke stap die je zet kost geld en niet zoals in Nederland maar 5x zoveel. Bijbeunen wordt dus een must for sure! Ik hield er gelukkig al rekening mee voordat ik hier kwam.

Er zijn wel een aantal dingen waaraan ik moet wennen. Niet al oversteken als je alleen nog maar naar links hebt gekeken, bochten naar links zijn onverwacht scherper met de bus dan in Nederland, iedereen wil lange gesprekken voeren bij de bushaltes, roken is voor rijke mensen, 6pm is het donker (in de zomer 6.30), kakkerlakken niet doodmaken in huis (heb ik ook nog niet gedaan gelukkig) en je hoeft alleen maar uit te kijken voor haaien als je even de zee in gaat, no worries dus. Dit betekent dat ik nog niet de zee in ben geweest. Mietje eerste klasse. Als laatste moet ik wennen aan deze winter. Zweten als n malle als je lang in de zon staat. & dan moet de lente nog beginnen. Maar waarschijnlijk ben ik daar zo aan gewend. Zonnebrilletje op en gaan!

Sorry voor de lange kleurloze teksten maar ik hoop jullie een idee hebben gekregen van mijn tijd hier tot nu toe. Foto’s heb ik nog niet gemaakt. Komt vast nog wel. Oja, en ik heb nog steeds een jetlag. Ik slaap pas rond 4am als ik geluk heb. Hopelijk slaap ik vanavond wel snel.

Mijn nieuwe nummer btw komende maanden: +61415124427

Op naar de tweede week.

  • 03 Juli 2013 - 13:31

    Mams:

    Hallo Elsa, een geweldig verslag, duidelijker kan niet. Je zal hier in de toekomst als je dit leest niet meer herrinneren hoe de reis was. Er komen nog zoveel mooie dingen op je pad dat je de reis vergeet. Kan je dan nog altijd nalezen. Ik stuur je site naar de familie zodat zij ook kunnen meegenieten van jou reis/studie in australië.

  • 03 Juli 2013 - 14:10

    Hans Van Keijsteren:

    Hallo Elsa,
    Als je wereldreiziger bent loop je je natuurlijk tegen allerlei problemen aan.
    Jonge mensen zoals jij hebben daar geen moeite mee en als je de problemen die je tegen komt stap voor stap oplost valt het uiteindelijk allemaal mee. Wat ik van horen zeggen heb, moet australie een prachtig, uitgestrekt land zijn met heel mooie natuur en natuurlijk de beesten met de grote buidel.
    Rina en ik wensen jou een fijne en vooral leerzame tijd toe en wij blijven jou volgen via internet.
    Groetjes

  • 03 Juli 2013 - 15:57

    Ria Van Der Heijden.:

    Hoi Elsa,

    Fijn dat je goed aangekomen bent. Je hebt alweer van alles beleefd en nu weet je ook hoe het werkt daar.Ik hoop nog vele verhalen te lezen over jou tijd daar. Ik wens je daar een leuke studietijd toe.

    Groetjes Ria

  • 03 Juli 2013 - 17:00

    Niki:

    Hallooo!

    wat leuk om te lezen elsa!! En fijn dat het helemaal goed met je gaat!!
    Alles zal even wennen zijn maar je hebt al aardig je draai gevonden geloof ik!!
    Hopelijk vind je snel een nieuwe kamer waar je je studie kan gaan starten. Maar voor nu nog eerst even genieten natuurlijk!

    Wat betreft die zee en de haaien dat snap ik wel haha maar gewoon gaan joh heerlijk toch!!

    Nou hopelijk slaap je goed vanacht. tot snel

    xx

  • 03 Juli 2013 - 20:11

    Gerry:

    Hallo Elsa,

    Bedankt voor je verslag, erg leuk dat wij mee kunnen genieten, het is daar even wennen maar het komt goed.

    Het is vast een reis/studie/vakantie/werk weken om nooit te vergeten.

    We kijken uit naar het volgende verslag.

    Fijne dagen daar.

    groeten,

  • 04 Juli 2013 - 07:31

    Adie:

    Hallo Elsa,

    Wat een belevenis en ervaring wat je nu al hebt opgedaan. Jeetje hoe kan het allemaal verlopen. Gelukkig is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen, en dat zeker de komende tijd ook gebeuren. Het moet een prachtige tijd voor je worden.Elsa heel veel succes met je studie, en daarlangs natuurlijk genieten van het mooie land.
    Veel liefs van ons allemaal.

  • 04 Juli 2013 - 15:02

    Tammy Swinkels:

    Elsje!!

    Genieten om dit zo te lezen!! Als je dit zo mooi wekelijks blijft doen, dan heb ik er ook weer een activiteit bij ;)
    Het duurde even maar alles is dus op zijn pootjes terecht gekomen haha! En ik had eigenlijk ook niet anders verwacht! En zo zal het ook wel met je nieuwe kamertje/huisje goed komen!!

    Vergeet niet heel veel te genieten en veull fotos te maken, ik ben namelijk nieuwschierig (zoals je al wist ;) )

    Liefs xxx

  • 04 Juli 2013 - 16:27

    Ellen:

    hoi Elsa

    ik heb niet veel meer toe te voegen aan wat er al gezegd is, we wensen je uiteraard heel veel plezier en geniet ervan want t is zo weer voorbij

  • 04 Juli 2013 - 18:29

    Joeri Van Daal:

    Hee Elsa

    Wat een avontuur, ik ben jaloers op je!
    Veel plezier en succes met je studie.
    geniet ervan!! Groetjes :)

  • 10 Juli 2013 - 14:52

    Peter, Coby En Svenja :

    Lieve Els,

    Hebben al een paar foto's gezien op fb en ziet er mooi uit.
    Is het gelukt met je nieuwe kamer?
    Wij wensen je heel veel plezier en succes met je studie!
    Enjoy enjoy enjoy!

    Lotsofloveee

  • 29 Juli 2013 - 22:52

    Jacqueline:

    Hè Elsa,

    Leuk om zo je verslag te lezen. Is een hele belevenis en wat volgt er allemaal nog meer.
    Wat zal jij hier veel leren en een hele ervaring rijker zijn als je terugkomt.
    Geniet er lekker van en maak er een leuke tijd van. Wij blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Main Beach

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 9668

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: