Broadbeach Savanna Elsa’s speaking.. - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Broadbeach Savanna Elsa’s speaking.. - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Broadbeach Savanna Elsa’s speaking..

Blijf op de hoogte en volg Elsa

08 Augustus 2013 | Australië, Main Beach

G’day Mate! Eindelijk heb ik een baan gevonden. Ongeveer 15 uur per week ben ik te vinden in het Broadbeach Savannah Resort. Check mensen in, wens ze een fijn verblijf en beantwoord de telefoontjes. Een delicieuse manier om geld te verdienen in dit paradijsje.

De tijd vliegt als het je het naar je zin hebt. In deze strenge winter spendeer ik de meeste tijd op de universiteit, op mijn werk & het strand. De lange gouden stranden worden elke seconde geraakt door het water zo helder als kraanwater. Zonder enige pijn in de ogen kun je de golven induiken en alles om je heen zien. Bloedstollend soms, vooral als ik iets zie bewegen wat achteraf mijn schaduw bleek te zijn.

Op de universiteit gaat het super. Elke dag op de uni kom ik bekenden tegen en dat geeft mij een thuis gevoel. Het liefst zit ik tussen de lessen door voor de bibliotheek met een bekske pleur in het zonnetje samen met vrienden en mijn nieuwste vriendje Canon D700. Dit magnifieke apparaatje geeft momentopnames met dat extra vleugje beleving. Soogood. Heb btw 1 fantastisch pretpakket. *Advanced Screen Project *Screen Production *Time based video *News Photography –In kindertaal: Maken & bewerken van Bewegend & stilstaand beeld

Hoewel alles rustig verloopt is het elke keer een surprise om thuis te komen. Wat tref ik aan? Je weet het hier maar nooit. Vaak kom ik thuis afvragend, Wie zijn al die mensen hier? Zonder antwoorden op zoek naar meer alcohol in huis. Ik denk dat we hier per week 30 verschillende soorten landen in huis hebben. Maar de latino’s springen er nu wel uit. Ik heb alvast 1 verstandig woord geleerd in het spaans; Callate. Hoop Frans en Spaans op te pikken hier maar zoals merendeel van jullie weten heb ik een allergie voor taal. Disekties asfuck. Dit laatste woord staat trouwens vooraan in het woordenboek hier in huis.

Mijn eerste ‘’Scuba diving lesson’’ vandaag. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht maar we zijn ook bij de kant gebleven. Maar wat komt er een hoop bij kijken:
- 2 wetsuits
- Een riem met het dubbele gewicht dan dat ik weeg
- BCD vest ‘Wat mijn leven onder water bepaald’
- Masker
- snorkel
- & mijn favoriet de flippers! ‘Flippers’ Tja, ik kan er nog steeds niet mee omgaan. Of alle vissen zwemmen hier ondersteboven, of het ligt aan mij..
Nog 2 lessen en 1 examen & ik kan de Great barrier reef in! Toch twijfel ik erover om toch maar gewoon te gaan snorkelen daar. Dat voelt niet zo ingekapseld maar lekker zwemmen als n vis in t water!

Bij deze wil ik iedereen nog bedanken voor de felicitaties. Mijn verjaardag was super! In de avonduurtjes heb ik wat vrienden uitgenodigd en ben getrakteerd op zelfgemaakte cupcakes, corona’s & er waren zelfs toeters en bellen. En natuurlijk afgesloten met dansjes at surfers paradise.

Erg leuk dat jullie er reacties onder zetten =) Ik lees ze erg graag. Op naar de volgende avonturen! & ik zal de volgende keer wat weetjes over de Australische cultuur delen. Er is zoveel meer te vertellen, maar ik ga het hier bij laten.

Seeya

PS MY ADDRESS

6 Tedder Avenue
QLD 4217, Main Beach, Gold Coast
Australia

  • 08 Augustus 2013 - 09:45

    Mams:

    Wat leuk om je verslagje weer te lezen, blijft boeiend, zeker de manier waarop je schrijft leuk, geniet ervan ik kijk uit naar je volgend verhaal.

  • 08 Augustus 2013 - 10:38

    Svenja En Fam.:

    Lieve schat,
    Wat een heerlijk verhaal weer,
    echt om jaloers op te worden!
    Don`t forget enjoy enjoy enjoy!

    Lotsoflovee wij

  • 08 Augustus 2013 - 14:11

    Malon:

    Klinkt goed elsje!
    Je kunt leuk verhaaltjes schrijven, boeiend om te lezen in ieder geval!
    Veel plezier, en binnenkort x skypen!?
    Liefs xx

  • 08 Augustus 2013 - 21:27

    Adie:

    Ha levens genieter,

    Wat leuk dat je langs je studie nog zoveel kan ondernemen.
    En erg fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.
    Je schrijft erg gezellig , voor ons een lust om te lezen! Je benut je tijd goed, dit zeker blijven doen want de tijd gaat snel.
    Vandaag zijn we gezellig met jou pap en mam gaan fietsen!! Haha echt op z'n hollands.
    Elsa we verheugen ons weer op je volgende avontuur!!!

    Veel lieve groeten van ons allemaal.

  • 10 Augustus 2013 - 14:39

    Myrne:

    hiii there!

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Je hebt al een heleboel beleefd daar, leuk joh! Wat mooi... en dat eten, damn jalous!! haha. Ook ik kijk uit naar de volgende story's ;) Spreek je weer.

    Loveee from haps xx

  • 10 Augustus 2013 - 20:54

    Rosa:

    Hee schatteke!

    Wat mega leuk om te lezen allemaal! Ik lees het echt met een lach op mn gezicht en krijg er helemaal een beeld bij:) haha
    Echt fijn dat het allemaal zo goed gaat daar en dat je nu al zoveel ervaringen rijker bent.
    Niet te geloven ook hoeveel verschillende mensen je daar ontmoet uit verschillende landen!!
    En vet dat je toch gaat duiken/snorkelen ondanks je angst voor visjes:) hihi
    Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen!
    En ik hoorde dat je skype gewoon op de telefoon kan zetten via een app dus dat zal ik snel eens doen(wist ik natuurlijk weer niet dat dat kon) haha!
    Ga je snel zien op beeld!:p

    Geniet heerlijk verder chick!!

    Liefss! big hug en een dikke kus!



  • 12 Augustus 2013 - 10:13

    Gerry:

    Ha Elsa,

    Lees net je verslag gelezen wij vinden het net zo leuk iets van jou te lezen, als jij van ons. Zo lijkt het alsof we er ook een beetje zijn. Zeker met het bekijken van de mooie foto's.

    Geniet ervan en tot de volgende keer.

  • 15 Augustus 2013 - 16:01

    Rina En Hans:

    Hoi Elsa,
    Wat ben jij een goudhaantje.
    Als ik jou verhalen lees woon je nu in het mooiste land op aarde.
    De zon schijnt altijd, de zee is nabij en er is altijd iets te doen en verder heb jij nu een baantje waar je voldoende geld mee verdiend om alle fijne dingen die je nog wil doen kunt verwezelijken.
    Jij gaat nog een mooie tijd tegemoet.
    Tot de volgende keer met nog meer goed nieuws.
    Groetjes,

    Rina en Hans

  • 16 Augustus 2013 - 21:37

    Theo En Annie Ceelen:

    Hoi Elsa

    Leuk om je mooie verhalen te lezen en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en het zo goed maakt Je hebt het zo wel druk werken en naar de universiteit.
    Jij vermaakt je daar wel goed en onder neemt genoeg.
    Fijn he snorkelen tussen de vissen.
    Heel veel plezier en ik zal je verslagen lezen zodat we op de hoogte blijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Main Beach

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9673

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: