Toerist in het middelpunt van ORANJE - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu Toerist in het middelpunt van ORANJE - Reisverslag uit Main Beach, Australië van Elsa Hendriks - WaarBenJij.nu

Toerist in het middelpunt van ORANJE

Door: Elsa Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Elsa

17 September 2013 | Australië, Main Beach

Hoedje, zonnebrilletje, fotocamera & SYDNEY

Ik mocht het afgelopen weekend als toerist door het leven. Al voelde het eventjes als thuis.

Met m’n koffertje liep ik vrijdag het vliegtuig uit rechtstreeks naar de plaatselijke V bar! Als een dolle 3 keer door het café gerend te hebben hoorde ik van verre een bekend stemmetje schreeuwen. ‘Elsaaaa!!’ Struikelend in m’n chill outfitje draaide ik me als n gek om en viel zo in de armen van Jolijn. Wat een feest was ‘t. Alsof we elkaar al jaren niet meer gezien hadden. Dat was 1. Nog 1 te gaan. Lis stond als gewoonlijk weer lekker buiten met n peukje in de hand ervoor te zorgen dat ze iedereen in de tent persoonlijk heeft gesproken. Druk aan het socializen. Daar ging ik dan. Bam. Ik kwam uiteindelijk iets blauwer los op de grond. De biertjes gingen als een speer over de tafel die avond.

Het was wel even wennen om Nederlands te spreken het hele weekend. Toch moet ik toegeven dat ik dacht dat het leuker zou zijn om weer Nederlands te kunnen spreken, maar vond ’t maar tegenvallen. ‘Laat dit mijn huisgenoten niet weten!’ Ik ben namelijk nummer 1 ‘trots op eigen land’ hier. Je moet wat als Latino’s het huis willen veroveren.

Het was even wennen aan de taal maar ik zat er ook zo weer in.

Never ever been to Defqon.1 before. Maar Defqon.1 Australia kon ik echt niet voorbij laten gaan. Het was echt een top feestje. Er zijn wel wat verschillen van wat ik gewend ben van een festival. Ga op een stoepje zitten en kijk je ogen uit. je komt er van alles tegen. Van Sprookjesfiguren tot gewoon meiden zonder enig kledingstuk. En niet te vergeten 500 blije Nederlanders waren ook van de partij.

1 groot nadeel: na 9pm was er nog maar 1 bar open. Maar after all geen spijt dat ik ben gegaan. Het was Fantastisch!

Ik had bij voorbaat gezegd dat ik waarschijnlijk het opera house niet zou halen maar ik had er niet aan gedacht dat je moet uitchecken om 10 uur.
Toeristenplek nr. 1: het aquarium. Lekker snel doorlopen want die vissen zijn ook allemaal t zelfde.
Toeristenplek nr. 2: Met de Ferry onder de harbour bridge door. Check foto’s op Facebook.. Dat was t half uurtje ‘Make fun of the opera house’.
Toeristenplek nr. 3: Opera house. Bier en sunset.

Laten we zeggen: Ik ben een officiële toeristenloser.
Ik heb nog niet eens een foto van het bord ‘surfers paradise’ terwijl ik hier al 3 maanden langs op loop.

Btw… ALLE RESPECT AAN BACKPACKERS. 1 weekend was voor mij genoeg. Dat ellendige gesjouw van hostel naar hostel ben ik nu al zat. En dan had ik alleen maar een handbagage koffertje bij.

Na de zware landing terug in de Gold Coast op zondagavond werd ik wakker gemaakt in de bus door mijn huisgenootje. Bijna onherkenbaar lag ik daar opgekruld in een stoeltje. Eenmaal thuis heb ik een biertje opengetrokken omdat dat waarschijnlijk wel zou helpen. Helaas was dit niet het geval en ben ik in bed gedoken tot dinsdag ochtend. Nu weer zo goed als levend.

Dat was mijn vakantie voor de komende maanden want ik mag me deze maanden gaan storten op uni, werk en het zoeken van een stage.

TNX for reading.

Seeya

for pics:

https://www.facebook.com/elsa.hendriks/media_set?set=a.596090603746929.1073741827.100000379853605&type=3

  • 17 September 2013 - 14:06

    José:

    He, weer helemaal terug, zie je wat feesten allemaal teweeg kan brengen, hoop dat je leuke herrinneringen hieraan over houd.

  • 18 September 2013 - 10:58

    Adie:

    Ha elsa,

    Ja ja jij neemt het er goed van!!!! Wat leuk dat je daar zomaar een bekende tegen het lijf loopt.
    Dat is inderdaad even schakelen, maar daar zit je zeker ook zo weer in.
    Je moet ons moeder taaltje wel in stand houden, en dit is dan zo'n moment om te toetsen of dat nog lukt!!!! Haha
    Elsa blijf schrijven, het gaat je goed!!!!

    Groetjes van ons de hapsenaartjes

  • 19 September 2013 - 19:02

    Daphne:

    Genieten van jou verhaaltjes hihihi gij wit't wel te vertelluh joah!!

  • 21 Oktober 2013 - 15:24

    Hans Van Keijsteren:

    Hoi Elsa,

    Het lijkt er op dat jou leven een groot feest is.
    Lol hebben, vakantie vieren, reizen en veel cultuur snuiven

    Het is je allemaal van harte gegund.

    Maak er nog maar een fijne tijd van meisje.

    Groetjes vanuit ons kikkerlandje

    Rina en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Main Beach

Elsa goes Australia

Recente Reisverslagen:

15 September 2014

Houdoe en bedankt Gold Coast!

16 Juni 2014

Tijd voor vakantie!

23 April 2014

vandaag is al gek genoeg

07 Februari 2014

Huisje aan zee..

04 December 2013

Life as usual
Elsa

-

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 9665

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Elsa goes Australia

Landen bezocht: